onsdag 23 maj 2007

Vardagsrummet


Idag är det jättefint väder och jag måste ut och få lite färg innan solen försvinner igen. ;)
Därför blir det inget jättelångt bloggande idag och jag får ta och kika in på era sidor senare idag när solen försvunnit från min altan.
Jag tänkte bara skriva lite kort om mitt vardagsrum och visa lite bilder...

Här inne hade jag också marint tema förr, tjusigt, men inte riktigt jag.
Soffan hade vit/blå randig klädsel som jag nu bytt ut mot en brun.
Randiga linumkuddar hade jag förr men de passade ju inte in riktigt när jag bytte saker i rummet.
Nu har jag istället helt oömma kuddar från Ikea (jätteskönt om man skulle råka spilla eller nåt, slippa hetsa upp sig över att kudden kostar flera hundra).
Jag har också köpt mig två vita ektorpfåtöljer på blocket, helt oanvända! I dessa ligger också lite kuddar. (har faktiskt kvar en linumkudde som passade in) Den var brun så den fick stanna.
Soffbordet är från farfar. Det har nog tidigare använts som köksbord så vi sågade av benen på det så det skulle bli rätt höjd.
Det är fullt av små målarfläckar på det såklart eftersom det är från "målarfarfar" Det är lite sött tycker jag.
Och sist men absolut inte minst så är det ju rummet där mitt älskade drömskåp står. Det ger så otroligt mycket känsla i rummet så man inte tänker på att soffor och så är från Ikea. Supernöjd!

Här kommer lite bilder...

14 kommentarer:

Stina sa...

Så där ska det se ut...:-) Kram

MODERN COUNTRY sa...

Så hjemmekoselig du har det hjemme hos deg :) SKapet var jo kjempeflott, favoritt!!

Lotta sa...

Supermysigt, och vilket vackert skåp!

Kram Lotta

Hilde sa...

Så fint du har det hjemme hos deg. Et virkelig drömmehjem.
Er det ok om jeg linker til din blogg i min blogg?
Hilde

Lily of the valley sa...

Det ser mysigt ut hemma hos dig.
Kram
Lily

min sin lille tue sa...

Hei:) Din Donna er også veldig fin. Hunder er bra å ha selskap av. Så fint og lyst det var hos deg. Jeg titter innom igjen. Greit om jeg linker deg?

Husbilsresan sa...

Himla fint har du i ditt vardagsrum...och ditt drömskåp är väldigt vackert.Och farfars bord passar så bra in...och förresten så är det väl inget fel på IKEA-möbler heller =)
Ha det gott!Kram!

Lavendel & Romantik sa...

Vilket fint skåp, du ser ut att ha det mysigt Ha det gott Kram/Majsan

Dubbelörn sa...

Skåpet är helt underbart!!!

Kram

Vi sa...

Hej! Va fint du har det...skåpet är verkligen super läckert... Saftrecptet finns uppe på bloggen nu!

Kram

Anonym sa...

Rysligt mysigt vardagsrum! Och jag förstår varför skåpet är ditt drömskåp...!!

Ankan sa...

Du har verkligen skapat en härlig atmosfär i ditt vardagsrum.Skåpet är vackert och Ektorp passar verkligen bra ihop men det. Fint i fönstrena är det också:)

Anonym sa...

Åh, det ser så inbjudande ut! Och skåpet är ju helt ljuvligt fint! Hur har du fått tag på det?! /Terese

Drömskåpets Hanna sa...

Tack alla så jättemycket!!
Ni e verkligen supergulliga!!