söndag 20 maj 2007

Sockersött




Idag tänkte jag visa lite kakelplattor som jag gör som en liten hobby. Här är dom i rosa mönster, så gulligt och romantiskt nu på våren! Det är något mormorsaktigt och lantligt över dem tycker jag, man blir liksom lite varm och glad!

Vad har ni för kakel hemma?
Själv har jag vita 10 cm åt båda hållen. Ibland får jag för mig att jag vill byta ut det mot mina egna små plattor, men jag får nog suga på den karamellen ett tag till tror jag.

Hoppas ni får en alldeles underbar söndag!

14 kommentarer:

Stina sa...

Vad fint du gör. Söta, som bara den! Kram Stina

Lily of the valley sa...

Jättesöta kakelplattor!
Jag gillar lite olika stilar men dragningen är nog mest åt det romantiska hållet!
Kram
Lily

Lella sa...

Vilka fina kakelplattor du gör, impad!!

Line sa...

Så nydelige fliser du lager!
Herlig blogg du har forresten. Håper det er greit at jeg linker til deg
Ha en fin søndag :)

Drömskåpets Hanna sa...

hemma på landet:
Vad gullig du e... Som vanligt! ;)
Kram!

lily of the valley: Tack!!
Visst e det romantiska jättemysigt...

lella: Så kul att du gillar dom! *Happy*

line: Hundra gånger tack!!! Vad glad jag blir att du vill länka till mig! så snällt!!
KRAM!

Lotta sa...

Jag tackar för snälla ord om min blogg, och säger det samma om din, väldigt trivsam!

Underbart söta kakelplattor!

Ha en fortsatt härlig söndag!
Kram Lotta

MODERN COUNTRY sa...

Har du gjordt dem ? Ja svimmar!!
Nei, nå har jeg aldri sett hvor mange fine ting som blir laget. Man kunne jo brukt de hvor som helst, kjempeflotte! Hobby du liksom...fnis..Kram ;)

MODERN COUNTRY sa...

Nei, nå linker jeg deg, hvis jeg får lov? Ha en fin Søndag!

Drömskåpets Hanna sa...

lotta: Tack så mycket!!

moderncountry: Åh, underbara du!! Vad glad jag blir över dina kommentarer. Du vet då verkligen hur man ska få en person som redan är glad ännu gladare... :)
och tänk vilken ära att få ha min länk på din sida!! :) Tusen tack!!
Kramkram!!!

MODERN COUNTRY sa...

Neimen gulliga du!!
Så snill som du er, jeg bare sier rett ut hva jeg føler jeg, rare meg, fnis..Så glad jeg kan gjøre andre glade og! Jeg synes jo bloggen din var så fin, så det er klart jeg linker deg, må jo komme igjen :)
Samboeren min er Nederlandsk og vi møttes i Norge for nesten 10 år siden. Der bodde vi sammen i nesten 5 år før vi flyttet til Holland. Han er oppvokst og bodd her i Nord Nederland, bare en time fra Amsterdam. Så det er vel ingen annen grunn til at vi flyttet hit på grunn av at han kjenner landet og jeg ville prøve noe nytt. Men nå er vi lei mas og stess så nesten vår flytter vi tilbake til Norge igjen, JIPPI!
Så der har du meg altså :)
Snakkes mer siden gumman!!

Signe sa...

Vilka supersöta kakelplattor!..känns lite lantliga..skulle passa i ett sommarhus! :)

Tone sa...

Sååå søte fliser!! Og så herlig blogg du har, her kommer jeg tilbake :-)

Drömskåpets Hanna sa...

signe: tack så mycket!!
jag får leta på någon som har ett sött litet sommarhus som de vill ha omkaklat. Det e ju så roligt att hålla på med sånt här.

leah: Tusen tack!!
Du är så jättevälkommen tillbaka! Vad härligt med nya besökare!!

Cecilia sa...

Lägg av!! De är verkligen fina! Jag tycker du gör rätt i att ta bort något kakel och sätta dit ditt eget, men jag vet du bara tänkt på det! Jag röstar på att du får upp ditt eget kakel.