tisdag 15 maj 2007

Guldkorn


Jag minns det som det var igår. Jag kan ha varit runt sju år gammal och det var då jag fick mitt första guldkorn. En stor sten målad i guldfärg. Gissa om jag var stolt, en alldeles egen guldklimp. Vilken lycka!


Ett guldkorn i vardagen... För mig kan det vara att se min hund sova på soffan, träffa en god vän över fika, mötas med ett leende och en kram i dörren av den jag tycker allra mest om.
Ett guldkorn behöver ju inte bestå av guld för att vara ett.


Här hemma finns det några små guldkorn som jag tänkte visa för er.
Det är ett par lådor från farfar som var målare. Han har byggt lådorna själv och sedan förvarat olika färgpigment i dem. I den stora lådan har han till och med haft guldockra, precis som det står skrivet på locket.
Minibyrån har nu blivit ett smyckeskrin, perfekt med alla sina små gömmor och lådor.
Sist men inte minst så vill jag visa mitt absoluta favoritfat från mormor. Vi fick det när vi var på jakt efter ett fat att göra en adventsljusstake av. Det har varit med oss i ett par år nu och varje jul dekoreras fatet med adventsljus och annat fint.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilket guldkorn till blogg jag hittade här!!! Uuuunderbara skåp (och annat) du visar upp! Jag återkommer gärna... :)

Anonym sa...

Mysigt.

Anonym sa...

Hej! Hittade hit genom din kommentar hos mig! :)
Va kul att ha den lådan kvar och som sagt ..det finns många olika sorters guldkorn!
Vilket härligt namn du har på bloggen! I ett drömskåp kan man hitta mycket fint! :)

På min gatan i stan sa...

Vilket härligt skåp! Jag gillade mest det hörnskåpet du berättade om nedan. Superfint! Ska du göra iordning det eller ska det vara så tjusigt shabby som det är?

Ha en fin dag!

/Martina

Stina sa...

Otroligt härliga gamla saker. Kram Stina

Anna Stilla sa...

Vilka fina saker. Och en mysig blogg. Jag återkommer hit fler gånger.
Tack för din fina kommentar på mina bilder.

Poppins sa...

Skåpet lyser så fint med sin gröna färg där i andra rummet. Härligt!