torsdag 14 juni 2007

Hej igen!!

Nu var det verkligen ett tag sedan jag skrev här. Det beror nog på en blandning av att jag inte varit hemma, finfint väder och ren lathet... ;)
Och vad förvånad jag är över att ni fortfarande har tittat in även fast jag inte har skrivit något nytt på ett tag. Så tack så mycket!! :)
Jag har blivit utmanad av två personer. (får jag visa 6 favoritsaker då??) hihi...
Elins stuga och lily of the valley är de som lämnat utmaningen vidare till mig.
Mitt problem är att jag är heltokig i allt jag har och att jag ska hitta nåt som jag inte redan visat. Vill ju inte upprepa mig... ;)
Alla mina skåp, fatet från mormor, farfars gamla lådor och mycket mycket mer ligger mig otroligt varmt om hjärtat. Grejen är ju att jag redan har visat det tidigare i bloggen...

Så i slutändan blev det en "vas" som jag har lite vispar och stekspadar och så i. Jag har lagt ner otroligt mycket arbete på den. Jag gjorde den för fem år sedan då vi skulle flytta till vårat förra hus. Den har liksom hängt med sedan dess.
Ett par tavlor som farfar gjort, jättefina tycker jag.
Och sist men inte minst så är det något nytt faktiskt... När jag var i Stockholm för ett par veckor sedan så köpte jag en jättegullig liten servis i en butik på söder. Jag tror butiken hette Ebba & Jag.
Det är handgjord keramik från Danmark och det var kärlek vid första ögonkastet. Som tur är hade jag med min kompis som är duktig på att få ner lite priser. (själv är jag alldeles för feg för sånt där) så det blev lite billigare och det är ju aldrig fel... :) Tack Isabel!!

Nu ska jag se om jag kan besvara lite kommentarer från förra inlägget.
Ha det bra alla!! Och tack ännu en gång för att ni har hängt kvar!

4 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Vad glad jag blev när jag såg att du är "back in buisness again". :D
Välkommen tillbaka!
Ha en skön fredag!
Kram
Lily :D

elin1976 sa...

Ønsker deg en fantastisk midtsommer aften.
Masse klemmer fra Elin:O)

Anonym sa...

Miss you igen :)

Anonym sa...

Hej Gumman! Sitter på jobbet o kollar på din blogg, och inte har du skrivit nått nytt heller :-) Du e lika flitig som jag på o skriva i bloggen :-D Nope, måste fortsätta o jobba, så man kommer hem nångång...har inte sett kidsen sen i onsdags och längtar tills jag slutar jobbet och får pussa på dem igen :-D
Hörs vännen! Kram Anne